Gramofonska pretpojačala

Pogledajte kao Mreža Lista

4 proizvoda

po stranici
Postavite obrnuto od abecednog
  1. Argon Audio Phono1 – RIAA (MM) pretpojačalo
    Argon Audio Phono1 – RIAA (MM) pretpojačalo
    Ocjenjivanje:
    0%

    Pretpojačalo

    • MM phono 

    • pojačanje: 40 dB

    • odvojeno napajanje

    Raspoloživo
    89,00 € /kom
  2. AVID Pellar Phono pretpojačalo
    AVID Pellar Phono pretpojačalo
    Ocjenjivanje:
    0%
    Pellar donosi odlike Pulsusa i Pellerea na dohvat entry level uređajima
    Raspoloživo
    1.100,00 € /kom
  3. Pathos In The Groove pretpojačalo
    Pathos In The Groove pretpojačalo
    Ocjenjivanje:
    0%
    Potpuno redizajniran uređaj kojeg su izradili vrhunski Pathosovi inženjeri sadrži visokokvalitetne integrirane sklopove koji se fleksibilno prilagođavaju bilo kojoj vrsti phono detektora.
    Raspoloživo
    1.990,00 € /kom
  4. AVID Pulsus Phono Pretpojačalo
    AVID Pulsus Phono Pretpojačalo
    Ocjenjivanje:
    0%
    Pulsus utjelovljuje iskustvo stečeno razvojem vrhunskog pretpojačala Pulsare II
    Nije na zalihi
    2.250,00 € /kom
Pogledajte kao Mreža Lista

4 proizvoda

po stranici
Postavite obrnuto od abecednog

Bez gramofonskog pretpojačala vaša kolekcija ploča samo je hrpa tihih vinilnih ploča u kartonskim omotima. Gramofonsko pretpojačalo neizostavna je komponenta za fini zvuk vinila.

Glazbeni signal iz zvučnice je vrlo slab i zahtijeva podešavanje i dodatno pojačanje prije nego što se pošalje vašem pojačalu. Za ovo vam je potrebno phono pretpojačalo (također se naziva RIAA pojačalo za zvučnicu). Može se ugraditi u vaše pojačalo ili gramofon ili spojiti kao vanjski uređaj. Ukratko, gramofonsko pretpojačalo potrebno je za dobivanje zvuka iz vaših ploča.

NAPRAVLJENO ZA VINIL

RIAA pretpojačalo pojačava i izjednačava prijemni signal tako da se ispravno obrađuje i može proslijediti audio pojačalu kao normalan "linijski signal".

RIAA standard je postavilo Udruženje diskografske industrije Amerike i standard je za snimanje i reprodukciju ploča. Kada snimate i pritisnete zapis, obično želite da stane što više sadržaja na svaku stranu. Dakle, RIAA standard je izumljen oko 1950. kako bi se omogućilo dulje vrijeme sviranja, poboljšala kvaliteta zvuka ploča i osiguralo da je zvuk što čistiji i neometaniji

ZAŠTO RIAA STANDARD?

Kada se glava za rezanje koristi za rezanje utora u originalnoj glavnoj ploči, postoji velika razlika u širini samog utora ovisno o tome treba li se rezati duboki bas ili svijetli visoki ton. Bas zauzima više prostora u grooveu od visokih tonova. Žlijeb koji sadrži (također) bas zvukove jednostavno je fizički širi od žlijeba koji sadrži samo visoke tonove. Jednostavno zahtijeva više energije i veće vibracije za stvaranje dubljih, "sporijih" frekvencija.

Ako jednostavno režete ploče bez RIAA ekvilizacije na dobroj razini signala, bas tonovi, sa svojim dugim valnim duljinama i velikom snagom, previše bi ispunili brazde. Utori bi bili toliko široki da bi zvučnica imala problema s pravilnim očitavanjem, a napunili bi se toliko da bi se sa svake strane ploče čulo samo nekoliko minuta glazbe.

Vinil je također po prirodi vrlo bučan glazbeni medij. Bez dodatne kontrole tona, reprodukcija bi bila puna ogrebotina, površinskog šuma i pucanja od igle, pomalo kao što znate iz šelak zapisa iz starih vremena. Kako bi se to izbjeglo, signal se mora izjednačiti prije nego se izrađuje master verzija.

KAKO RADI RIAA STANDARD U PRAKSI?

RIAA standard u praksi funkcionira vrlo jednostavno. Prije rezanja ploče, bas se prigušuje za oko 20 dB, a visoki tonovi se povećavaju za oko 20 dB, tako da se ploča pritisne s vrlo malo basa i puno visokih tonova. To znači da utori zauzimaju znatno manje prostora, ostavljajući više prostora za glazbu. Pritom je razina visokih tonova znatno viša od površinskog šuma koji je neizbježno prisutan na ploči.

Kada se ploča reproducira i signal iz zvučnice prolazi kroz RIAA pojačalo, događa se suprotno. Bas je pojačan za 20 dB, a visoki tonovi su smanjeni za odgovarajućih 20 dB. Tada bas ponovno postaje dubok i dinamičan, a visoki tonovi se vraćaju na svoju normalnu razinu.

Trik je u tome što je površinski šum (koji je inače u visokotonskom području) sada prigušen s visokim tonom. Basovi i visoki tonovi ponovno zvuče ispravno, ali s 20 dB manje površinske buke - pametan način za smanjenje buke!

Nakon RIAA filtriranja, signal se pojačava na odgovarajuću razinu koja odgovara "linijskoj razini", tj. razini koja izlazi iz CD playera ili glazbenog streamera. Razina ovog konačnog pojačanja do razine linije ovisi o tome koristite li MM ili MC pickup.

POKRETNI MAGNET I POKRETNA ZAVOJNICA ZAHTIJEVAJU RAZLIČITA POJAČANJA

Na poleđini većine gramofonskih pretpojačala - barem onih odvojenih - pronaći ćete mali prekidač i dva odvojena ulaza za MM i MC pickup. Razlog za to je što dvije vrste pickupa imaju različite izlazne napone i stoga različite razine glasnoće. Stoga se moraju drugačije pojačati.

MC zvučnica ima vrlo nizak izlazni napon i zahtijeva odgovarajuće visoko pojačanje. MM ili MC zvučnica visokog izlaza zahtijeva oko 40 dB pojačanja, dok čiste MC zvučnice obično zahtijevaju 50-60 dB pojačanja. MC zvučnica visokog izlaza kao što je Denon DL-110 mora biti spojena na MM ulaz iako je to MC zvučnica.

GND UZEMLJENJE

Na stražnjoj strani većine pretpojačala ili integriranih pojačala s ugrađenim ulazom za gramofon pronaći ćete priključak za uzemljenje. Ovdje je kućište gramofona povezano s pojačalom kako bi se eliminirao šum u audio signalu.

Mnogi gramofoni imaju malu žicu za uzemljenje sa signalnim kabelom. Drugi gramofoni zahtijevaju da sami postavite malu žicu na tijelo gramofona. A neki gramofoni nemaju poseban priključak za uzemljenje - on je "smješten" u signalni kabel. Ako postoji zasebno uzemljenje, uvijek ga spojite. Nikada ne boli, jer neki gramofoni proizvode puno buke ako ne spojite uzemljenje.

USKLAĐIVANJE IMPEDANCIJE RIAA I PICKUP-a

Važno je da se izlaz zvučnice i RIAA ulaz podudaraju. Time se stvara točan omjer električnog otpora između uređaja kako bi se signal ispravno prenosio. Drugim riječima, ulazni otpor RIAA mora odgovarati spojenoj zvučnici.

Na mnogim phono pretpojačalima ne postoji način za podešavanje impedancije. U ovom je slučaju tvornički postavljena na fiksnu vrijednost koja će odgovarati većini zvučnica. Za MM / high output MC zvučnice ulazna impedancija je obično postavljena na 47 kΩ, tako da je gotovo uvijek "plug and play".

S MC zvučnicama je malo duža priča. Obično vam je potrebna ulazna impedancija u rasponu od 10-200 Ω. Stoga je ulazna impedancija često postavljena na 100 Ω, što dobro funkcionira za većinu MC zvučnica.

Međutim, MC zvučnice mogu poprilično varirati, tako da vam neka (obično malo bolja) gramofonska pretpojačala omogućuju promjenu ulazne impedancije kako bi točno odgovarala zvučnici koju spajate. Zvuk se može značajno promijeniti ako ne koristite ispravnu postavku, stoga je dobro provjeriti priručnik za zvučnicu kako biste vidjeli što proizvođač preporučuje.

KOJE PHONO PRETPOJAČALO ODABRATI?

U vašoj Sonus Art trgovini možete dobiti savjet o tome koje je gramofonsko pretpojačalo odgovarajuće za vaše potrebe i vaš sustav.

Newsletter
Pretplatite se na naš newsletter i prvi saznajte za nove kolekcije, popuste i akcije!